فناوری

Samsung Galaxy Watch Ultra در مقابل Apple Watch Ultra 2: ما با هر دو دویدیم تا ببینیم کدام بهترین است

Samsung Galaxy Watch Ultra در مقابل Apple Watch Ultra 2: ما با هر دو دویدیم تا ببینیم کدام بهترین است

سامسونگ گلکسی واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2 دو ساعت هوشمند با جاه طلبی یکسان هستند – زمانی که در حال پیاده روی طولانی مدت هستید یا در حال برنامه ریزی برای مقابله با ورزش های سه گانه هستید./

هم سامسونگ و هم اپل می‌گویند ساعت‌های Ultra آنها برای ورزشکاران جدی ساخته شده‌اند و دارای ویژگی‌های ساعت ورزشی مانند آخرین فناوری GPS و حالت‌های ورزشی اختصاصی برای مطابقت با بهترین ساعت هوشمند که می توانید همین الان روی مچ دست خود بگیرید.

اگر ایده رفتن به Ultra را دوست دارید، اما تفاوت‌های بین این دو را نمی‌دانید، ما با هر دو زندگی کرده‌ایم تا شما را پایین بیاوریم.

طراحی

اینها ساعت‌های هوشمندی هستند که بر روی مچ دست شما غالب می‌شوند. هر دو ظاهری مربعی دارند با قاب Galaxy Watch Ultra یک لمس بیشتر از قاب اپل. سامسونگ در Apple Watch Ultra 2، صفحه نمایش گرد را به جای صفحه نمایش مربعی انتخاب می کند.< /p>

اگر باریک‌ترین ساعت را می‌خواهید، این همان سامسونگی است که می‌خواهید. وزن Ultras حدود 60 گرم است، بنابراین وزن مشابه است و هر دوی آنها از تیتانیوم در بدنه برای سبک نگه داشتن وسایل استفاده می کنند، اما این ظاهر همچنان درجه بالایی دارد. اپل واچ دارای قاب 49 میلی‌متری بزرگ‌تر در مقایسه با 47 میلی‌متری گلکسی واچ است که هر دو دارای کریستال یاقوت کبود برای محافظت از صفحه نمایش در برابر خراش هستند.

از نظر دوام، هر دو مورد آزمایش نظامی قرار گرفته اند تا MIL-STD 810H تا بتوانند با عملکرد در ارتفاعات بالا، دمای پایین و شوک و لرزش مقابله کنند. شما ساعت‌های هوشمندی دریافت می‌کنید که تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم هستند، اگرچه اپل طراحی مناسبی برای غواصی تفریحی ارائه می‌کند، چیزی که Samsung Galaxy Watch Ultra فاقد آن است.

صفحه‌نمایش‌ها دو تا از بهترین‌هایی هستند که در یک ساعت هوشمند می‌بینید. آنها بزرگ، روشن، تیز هستند و رنگ های دقیقی را با دید خوب در نور روشن بیرون ارائه می دهند. همچنین هر دو به شما این امکان را می‌دهند که صفحه نمایش را همیشه روشن نگه دارید یا از افزایش واکنش‌گرا برای بیدار کردن حرکات استفاده کنید تا بین شارژها بیشتر کار کنند.

Samsung Galaxy Watch Ultra vs Apple Watch Ultra 2 in hand
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

از نظر دکمه‌ها، دکمه‌های سامسونگ در یک طرف قاب قرار دارند و در مجموع سه دکمه شامل یک تاج است که به عنوان دکمه سریع Galaxy Watch Ultra عمل می‌کند تا دسترسی سریع به ویژگی‌هایی مانند ردیابی تمرین، مشعل داخلی یا قفل را ارائه دهد. ساعت هنگام استفاده از آن در آب 

اپل از سه دکمه نیز استفاده می‌کند، اگرچه آن‌ها را با تاجی در اطراف قاب پخش می‌کند که برخلاف سامسونگ می‌پیچد و به شما اجازه می‌دهد در صفحه‌های ساعت حرکت کنید. همچنین دکمه Action خود را از دکمه‌های دیگر جدا نگه می‌دارد و مانند دکمه Quick سامسونگ، می‌توان آن را برای کار با ویژگی‌های ردیابی ورزشی و فضای باز داخلی اپل اختصاص داد.

علاوه بر آن، می‌توان آن را به کار با میزبانی از برنامه‌های شخص ثالث اختصاص داد، که برای دکمه Quick سامسونگ یکسان نیست.

قطعاً شباهت‌هایی از نظر بند‌های ساعت قابل جابجایی که برای هر دو ساعت هوشمند در دسترس دارید، وجود دارد.

Samsung Galaxy Watch Ultra vs Apple Watch Ultra 2 bottom
اعتبار تصویر مرورهای مورد اعتماد

اپل دارای بندهای رسمی است که برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و یکی برای شنا و غواصی طراحی شده است. این یک داستان مشابه برای سامسونگ است، که به وضوح توسط اپل الهام گرفته شده است تا بند هایی با سبک مشابه ارائه دهد.

سلامت و تناسب اندام

Apple و Samsung’s Ultra قصد دارند بهترین‌هایی را که شرکت‌ها در زمینه ردیابی سلامت و تناسب اندام ارائه می‌دهند به شما ارائه دهند. اگر می خواهید چیزی برای ردیابی قلب شما باشد، آنها می توانند آن را انجام دهند. چیزی می‌خواهید که به شما در مسیر خانه کمک کند؟ آنها هم می توانند این کار را انجام دهند.

از نظر ویژگی‌های برجسته ردیابی سلامت، هر دو حسگرهای ECG را برای نظارت دقیق‌تر ضربان قلب نسبت به حسگرهای نوری که هر دو شامل آن‌ها هستند ارائه می‌دهند. سامسونگ به‌علاوه ردیابی فشار خون (یک بار با فشارسنج کالیبره شده) و ردیابی اکسیژن خون را ارائه می‌کند که در اپل واچ نمی‌بینید. همچنین می‌تواند ترکیب بدن را مانند ترازو هوشمند ردیابی کند و در حالی که لوازم جانبی شخص ثالثی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد این کار را در Apple Watch Ultra 2 انجام دهید، اما این چیزی نیست که اپل به‌طور بومی ارائه می‌کند. در نهایت، اگر ردیابی سلامت بیشتری می‌خواهید، این سامسونگ است که به شما این امکان را می‌دهد.

این عمدتاً در مورد ردیابی ورزشی و ویژگی‌های فضای باز در اینجا است، که احتمالاً دلایل اصلی شما برای انتخاب این ویژگی‌ها هستند. در این زمینه، از نظر ویژگی‌ها در برخی مناطق مطابقت دارند، اگرچه عملکرد آن ویژگی‌ها کاملاً یکسان نبوده است.

حالت‌های GPS دو باند جدید را در هر دو ساعت دریافت می‌کنید، که جدیدترین فناوری GPS با هدف بهبود دقت هنگام ردیابی در نزدیکی ساختمان‌های بلند یا مناطق پر درخت است. 

وقتی این ویژگی را در یک مسابقه 10k در مرکز لندن آزمایش کردیم، جایی که عملکرد GPS به دلیل تعداد ساختمان‌های بلند مختل شده است، Watch Ultra 2 به ردیابی فاصله 10k بسیار نزدیک‌تر از سامسونگ بود.

Samsung Galaxy Watch Ultra vs Apple Watch Ultra 2 screen on wrist
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

ما همچنین دریافتیم که پشتیبانی از GPS برای Apple Watch Ultra 2 برای فعالیت‌های دیگر مانند شنا در آب‌های آزاد قابل اعتمادتر است، که اگرچه بی عیب و نقص نبود، اما عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ در آب داشت.

اگر به دنبال این ساعت‌ها برای نقشه‌برداری و ویژگی‌های ناوبری هستید، Apple Watch Ultra 2 در نهایت موارد بیشتری را در این زمینه ارائه می‌دهد. نقشه های توپوگرافی رایگان را عمدتاً با در نظر گرفتن پیاده روی ارائه می دهد، اگرچه برنامه های زیادی وجود دارد که می توانند این تجربه را برای سایر ورزش ها مانند دویدن ارائه دهند. 

Galaxy Watch Ultra نقشه‌برداری را ارائه نمی‌کند، اما ویژگی‌های ناوبری مانند ردیابی شما به مسیرهای شروع و بارگذاری از طریق فرمت فایل GPX را ارائه می‌دهد. تجربه ناوبری به خوبی کار می کند و شما از برنامه هایی مانند Komoot پشتیبانی می کنید تا در صورت نیاز پشتیبانی بیشتری ارائه دهید. این ویژگی‌های نقشه‌برداری و ناوبری کمی بیشتر با دکمه Action اپل یکپارچه‌تر از دکمه Quick سامسونگ هستند، که به طور کلی تجربه را کمی صیقلی‌تر می‌کند. هر دو حالت‌های آژیر اضطراری را ارائه می‌کنند که می‌توانند صدای بلندی را منتشر کنند تا در صورت بروز مشکل در یک ماجراجویی انفرادی، زنگ هشدار را بلند کنند.

Samsung Galaxy Watch Ultra vs Apple Watch Ultra 2 screen angled
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

اگر به دنبال چیزی برای غواصی تفریحی هستید، اپل نیز دست بالا را دارد. هم برنامه‌های بومی و هم برنامه‌های شخص ثالث برای ارتقای تجربه غواصی وجود دارد، با این پشتیبانی که در Samsung Galaxy Watch Ultra یافت نمی‌شود.

ویژگی های ساعت هوشمند

برای شروع، Apple Watch Ultra 2 فقط با آیفون ها کار می کند و Samsung Galaxy Watch Ultra 2 فقط با تلفن های Android کار می کند. 

با Galaxy Watch Ultra، در صورت جفت شدن با گوشی هوشمند سامسونگ، به ویژگی‌های خاصی نیز دسترسی خواهید داشت. به طوری که شامل حرکات دوبار نیشگون گرفتن و ECG و ردیابی فشار خون است که به سلامت سامسونگ نیاز دارد. برنامه مورد استفاده را نظارت کنید.

به‌عنوان ساعت‌های هوشمند، از نظر سطح ویژگی‌ها و اجرای پشتیبانی از اعلان‌ها، بصری بودن نرم‌افزار ساعت و ارائه بهترین چیزهایی که ساعت‌های هوشمند ارائه می‌دهند، دو تا از بهترین‌ها هستند.

>

Samsung Galaxy Watch Ultra vs Apple Watch Ultra 2 on table
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

سامسونگ به Wear OS 5.0 Google متکی است که رادیکال ترین به روز رسانی سیستم عامل نیست، اما به این معنی است که شما به برنامه های اندروید مانند Google Maps، Google Assistant و مهمتر از همه، Google Play Store دسترسی دارید. Apple’s Ultra بر روی آخرین نسخه watchOS اجرا می شود و به طور مشابه دسترسی به فروشگاه App شلوغ اپل، پخش موسیقی عالی و پشتیبانی آفلاین را ارائه می دهد و به همین ترتیب نرم افزاری است که به راحتی می توانید با آن کار کنید.

از جنبه عملکرد، هر دو خوب و روان اجرا می شوند، اگرچه اگر فضای ذخیره سازی بیشتری برای بازی می خواهید، اپل 64 گیگابایت در مقایسه با 32 گیگابایت حافظه گلکسی واچ اولترا ارائه می دهد. هر دو نیاز به چند برنامه در حال اجرا در تلفن هوشمند جفت شده شما دارند تا بهترین استفاده را از آنها ببرید. بین اپلیکیشن اصلی ساعت اپل و اپلیکیشن گلکسی پوشیدنی سامسونگ، تفاوت زیادی وجود ندارد، اگرچه اپلیکیشن تناسب اندام اپل نسبت به Health سامسونگ لطیف تر به نظر می رسد. همانطور که گفته شد، برنامه سلامت اپل هنوز کمی شلوغ است.

عمر باتری

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، سامسونگ و اپل اعداد مشابهی را تبلیغ می‌کنند و حالت‌هایی را برای پیشبرد بیشتر کارها در هنگام استفاده از آنها برای رویدادهای چند روزه ارائه می‌کنند که ممکن است تقاضای بیشتری برای عملکرد باتری داشته باشد. 

Apple در استفاده معمولی تا 36 ساعت و در حالت کم مصرف تا 72 ساعت را نشان می‌دهد. در مقابل، سامسونگ می گوید Ultra آن باید تا 80 ساعت با حالت صفحه نمایش همیشه روشن خاموش و 60 ساعت با روشن بودن آن دوام بیاورد. همچنین ادعا می کند که می تواند تا 100 ساعت در حالت صرفه جویی انرژی عمومی و تا 48 ساعت در حالت صرفه جویی در انرژی متمرکز بر ورزش دوام بیاورد. 

ما دریافتیم که در حالت کلی استفاده از گلکسی واچ می تواند تا دو روز طول بکشد، در حالی که اپل واچ اولترا 2 به راحتی دو روز طول می کشد. همچنین هنگامی که از ویژگی‌های ردیابی تمرین استفاده می‌کنید، باتری بیشتری را در حالت‌های صرفه‌جویی انرژی مربوطه ارائه می‌کند.

قیمت

این دو Ultra گران‌تر از همتایان غیر Ultra خود هستند، بنابراین شما باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که معمولاً با ساعت‌های ورزشی در فضای باز از Garmin، Polar و Suunto مرتبط است.

Samsung Galaxy Watch Ultra ارزان‌تر از این دو است و با قیمت 649.99 دلار و 599 پوند عرضه می‌شود، در حالی که اپل واچ اولترا 2 با قیمت 799 دلار / 799 پوند به فروش می‌رسد.  هر دو ساعت فقط در یک گزینه سایز با هر دو اتصال بلوتوث و LTE به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

حکم

با کنار گذاشتن این که اینها ساعت‌های هوشمندی هستند که محدود به دستگاه‌هایی هستند که با آن‌ها کار می‌کنند، و نگاه کنیم که آنها ساعت‌های هوشمندی هستند که برای فضای باز ساخته شده‌اند و هر کسی که به دنبال عملکردی شبیه به ساعت‌های ورزشی است، در حال حاضر تنها یک برنده وجود دارد و آن این است که

a href=”https://www.trustedreviews.com/reviews/apple-watch-ultra-2″>Apple Watch Ultra 2.

در قسمت جلوی طراحی چیز زیادی در آن وجود ندارد، شاید اپل از دکمه های فیزیکی خود بهتر استفاده کند. Wear OS 5 روی Ultra سامسونگ به خوبی اجرا می‌شود و به کاربران اندروید مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های ساعت هوشمند مانند اپل می‌دهد، اما با نظارت بیشتر بر سلامتی نسبت به Ultra اپل.

جایی که همه چیز از هم جدا می‌شود، عملکرد و ویژگی‌هایی است که اپل و سامسونگ در عرصه‌های ورزشی و فضای باز درباره آنها فریاد می‌زنند. پشتیبانی اپل در حال حاضر بهتر کار می کند. اگر ایده یک ساعت هوشمند سازگار با اندروید را دوست دارید که ردیابی خوبی در فضای باز و ورزشی ارائه می دهد، Galaxy Watch Ultra می تواند آن را ارائه دهد. اگر بهترین ساعت هوشمند خالص با ردیابی در فضای باز و ورزشی را می‌خواهید، این ساعت اولترای اپل است که می‌خواهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا